Bemutatkozunk
Kedves Látogató, Érdeklődő!
Szeretettel köszöntöm az Egri Kertvárosi Óvoda Gyermekkert Tagóvodájának oldalán!
Szeretném bemutatni óvodánkat:
Az intézmény 1974-ben Eger déli városrészén, csendes, nyugodt környezetben épült.
100 kisgyermeknek tudunk férőhelyet biztosítani.
A családias, barátságos épületben négy óvodai csoportban neveljük a ránk bízott gyermekeket.
Csoportjaink szerkezete homogén-, részben osztott, ahová megközelítően azonos életkorú gyermekek járnak.
Tágas, jól felszerelt, udvarral rendelkezünk, ahol a szélsőséges időjárást kivéve, mind a délelőtt, mind a délután folyamán a lehető legtöbb időt töltjük.
A 2023-2024. nevelési év kezdetére átadásra került egy gumival borított játszóhely, mely biztonságosabbá teszi a szabadban való mozgást. Az udvaron minden gyermek megtalálhatja az egyéni mozgásigényének megfelelő, az EU szabványnak megfelelően kialakított játék és fejlesztő eszközöket.
A gyermekek mozgásigényének kielégítéséhez hozzájárul a fenntartó támogatásával 2011 tavaszán elkészült, jól felszerelt tornaszobánk is.
Saját főzőkonyhánk biztosítja a gyermekek napi háromszori étkezését.
Nevelőtestületünk minden tagja lelkiismeretes, odaadó munkát végez, hogy a gyermekek jól érezzék magukat, szívesen járjanak óvodába. Tagóvodánk sajátos arculata, nevelési pedagógiai hitvallása az óvodapedagógusok egységes szemléletében rejlik. Lelkes nevelőtestületünk jellemzője az igényesség, az empátia és az elköteleződés egymás és a hivatás iránt. Tagjai innovatív csapatot alkotnak, tudásukat, készségeiket és képességeiket folyamatosan bővítik, továbbképzéseken vesznek részt.
A nevelő oktató munkát segítő alkalmazottak jól felkészültek, mindenben segítik az óvodapedagógusokat.
Nevelési elveink:
A gyermeki személyiség tisztelete, elfogadása, a gyermeki jogok és alapvető szabadságjogok tiszteletben tartása, megerősítése, mely a szereteten, bizalmon és megbecsülésen alapul.
Törekszünk a gyermek személyiségének differenciált fejlesztésével, képességeinek kibontakoztatására, felzárkóztatásra, tehetséggondozásra, és az esélyegyenlőség elvének biztosítására.
Fontosnak tartjuk, hogy a gyermekek elég időt kapjanak tevékenységeikre, lehetőségük legyen egy-egy téma több irányú megközelítésére és megismerésére.
A gyerekeket megtanítjuk érzelmeik felismerésére, kezelésére, hogy képesek legyenek örömteli kapcsolatok kialakítására, mélyebb önismeretre, feszültségeik oldására, ezáltal felnőve egy elégedettebb, teljesebb életet tudjanak kialakítani.
Az óvodás életkorban a gyermek alapvető tevékenysége, létformája a szabad játék, ezért óvodai nevelésünkben is ez az alapvető tevékenységforma.
A természeti-, és tárgyi környezet megismerése, környezettudatos magatartás megalapozása, a gyermeket körülvevő felnőttek példáján keresztül - olyan környezet biztosítunk, mely igazodik szükségleteikhez, életkori és egyéni sajátosságaikhoz és érzelmi biztonságot nyújt.
Az óvodáskorú gyermekek személyiségében az érzelmek dominálnak. Sajátos egocentrikus látásmód jellemzi őket, úgy gondolják, hogy minden és mindenki hozzájuk igazodik. Saját vágyaik vezérlik őket, életkorukból adódóan még nem tudják más nézőpontját megérteni.
Nagy hangsúlyt fektetünk a lelki egészségnevelésre.
A megfelelő érzelmi biztonság alapvető feltétele a személyiség kibontakoztatásának, a befogadó képes állapot létrejöttének. Ehhez egy szeretetteli, elfogadó, bátorító közeg adja a megfelelő hátteret. Személyiségközpontú pedagógiánk hozzájárul a lelki egészség megőrzéséhez. Az általunk felkínált változatos tevékenységrendszer által a gyermek a választásaiban, döntéseiben megtanulja irányítani saját érzelmeit. Megismeri önmagát, képességeit, lehetőségeit, határait.
Célul tűztük ki, hogy gyermekeink felismerjék és megnevezzék az érzelmeket, hiszen ez lesz az első lépcsőfok a megfelelő érzelmi intelligencia kialakításához.
A programunk meghatározó pillére, a művészeti nevelés is az érzelmekre épít és a gyermek tevékenységét, alkotókészségét hangsúlyozza. Ebben a szellemiségben valósítjuk meg nevelési feladatainkat.
Programunk a mese, a zene, a képzőművészet és a mozgás „varázslatos” kapcsolatán alapszik. Segítjük a gyermekeket, hogy átéljék a mese csodás világát, a zene örömének teljességét, a különböző képzőművészeti technikákkal kifejezhessék látásmódjukat, érzéseiket, gondolataikat az őket körül ölelő és az elképzelt világról, szabad mozgásformákat próbáljanak ki. A szabad művészi önkifejezés (zene, irodalom, mese, rajzolás, kézművesség, bábjátékok, tánc, stb.) lehetőségein keresztül építünk ezek feszültségoldó, egyént kibontakoztató, vágyakat beteljesítő hatására, melyek hozzájárulnak a társas kapcsolati készségek fejlesztéséhez is.
Nagy hangsúlyt helyezünk az állat- és növényfajok megismertetésére, a környezet megóvására és a szemlélet átadására, valamint a hétköznapi szokások begyakorlására (pl. szelektív hulladékgyűjtés, takarékoskodás az energiával, vízzel, növényápolás, állatokról való gondoskodás). A természetben való tartózkodás, tevékenységek harmonizálják a személyiséget, megélve a kölcsönhatást és az összetartozás élményét egyén és természet között.
Fontos feladatunk, hogy folyamatosan növeljük a gyermekek tudatossági szintjét önismereti tevékenységekkel, tudományos megértés kialakításával, önkifejezési módok megtapasztalásával.
Az óvodáskorú gyermek elsődleges tevékenysége a játék, mely segíti az én-tudat, önismeret, szocializáció kialakulását, biztosítja harmonikus fejlődését. Az óvodapedagógusok előtérbe helyezik a szabadjáték túlsúlyának érvényesülését. A játék kiemelt szerepe és jelentősége megmutatkozik a folyamatos napirendben és a kínált és választható párhuzamos tevékenységekben.
Törekszünk a reális énkép alakítására a munkajellegű tevékenységek által is, melyek önként és szabadon választhatóak, a játékosság hatja át, aktív személyiségfejlesztő hatása van, a munkát végző megélheti, hogy formálhatja környezetét, alakíthatja társas kapcsolatát, ezáltal kialakul a gyermek csoportban elfoglalt helye, a társakhoz, felnőttekhez való viszonya, szociális képességei, érzelmi kötődései.
Fontos számunkra, hogy óvodásaink kiegyensúlyozottak, vidámak és magabiztosak legyenek, akik kíváncsiak, nyitottak az őket körülvevő világra és egyéniségük megtartása mellett magabiztosan induljanak majd az iskolába.
A gyermekek érdekeit figyelembe véve, a szülők kívánságát és elégedettségét mérlegelve, alakítjuk mindennapi életünket, melyhez az itt dolgozók hivatásszeretete, a gyermekek és a szülők kölcsönös tisztelete és egymás értékeinek megbecsülése párosul.
Őszinte, segítő, egymást támogató kapcsolatra törekszünk a szülőkkel. Tudjuk, hogy nevelésünk csak akkor lesz eredményes, ha a gyermek érdekeit szem előtt tartva közösen segítjük őt személyiségének kibontakozásában.
„A gyermek olyan, mint egy pillangó a szélben.
Néhány magasabbra tud repülni, mint mások,
de mindegyik a legjobb tudása szerint repül.
Miért is hasonlítanád össze őket?
Mindegyik más.
Mindegyik különleges.
Mindegyik gyönyörű."
Korózsné Bata Irén
Tagintézmény-igazgató